Zgodba blagovne znamke Sens, ki jo je Zlata Zavašnik ustanovila leta 1994, je zgodba o uspehu in vztrajnosti. Sens je danes edina slovenska znamka, ki ponuja poslovno moško modo, z unikatnim in elegantnim oblikovanjem za sodobne moške. Zlata trendom ne sledi, temveč jih uporablja kot okvir za ustvarjanje edinstvenih kreacij.
V svoji več kot 30-letni karieri je Zlata zasnovala več kot dva tisoč modelov in s svojo ekipo nenehno razvija nove kolekcije. Kljub izzivom je zgradila prepoznavno blagovno znamko, ki danes predstavlja sinonim za kakovost, inovativnost in pravično trgovino.
Zlatina zgodba o SENS-u
Vedno sem čutila, da je moja pot usmerjena k ustvarjanju lastne znamke, namenjene prodaji trgovinam in večjim blagovnicam. Ključna prednost na tej poti je bila združitev moje kreativnosti s podjetniškim duhom, kar mi je omogočilo, da sem vse začetne naloge opravljala sama. Začetki brez kapitala so bili težki. Prejela sem tudi veliko skeptičnih komentarjev, predvsem od moških: “Kako boš uspela?” Kot ženska sem se morala dokazovati dlje, da so mi zaupali. Moj prvi delovni prostor je bil domači kabinet, skladišče pa domača garaža. Usklajevanje poslovnega in družinskega življenja z mojimi tremi otroki je bil pravi izziv.
Od začetka sem poleg skrbnega oblikovanja kolekcij veliko vlagala v marketing, saj sem vedela, da bo prepoznavnost blagovne znamke okrepila tudi veleprodajo. Aktivno sem sodelovala na modnih sejmih in se predstavljala na televiziji. Leta 1996 smo posneli svojo prvo reklamo na Pop TV, kar je dodatno prispevalo k prepoznavnosti naše blagovne znamke.
1997 - sejem mode na Gospodarskem razstavišču
2003 – Selitev v prve poslovne prostore
Leta 2003 sem po uspešnem poslovanju kupila prve poslovne prostore in preselila sedež podjetja iz domače pisarne. Trgovina na sedežu je postala naša prva maloprodajna enota.
10 letnica
Med letoma 2004 in 2014 je SENS doživel velik uspeh in rast, čeprav je bila konkurenca močna. Ob 10. obletnici sem na Ljubljanskem gradu organizirala modno revijo, ki jo je vodil priljubljeni in priznani slovenski igralec Jurij Zrnec.
2006 – prva prava maloprodajna trgovina
Kmalu smo se preselili v trgovino BTC Diamant, kjer smo si sprva delili prostor z blagovno znamko KROJ, a smo po njihovem stečaju tam ostali in nadaljevali uspešno pot.
V tem obdobju sem odprla trgovini v centru Ljubljane in Mariboru ter poskušala prodreti na tuje trge, kot so Rusija, Kanada in Belgija.
Modna revija na Expo Milano in v Torontu (Canada) leta 2007 sta bila naša prva koraka na svetovnem odru. Čutila sem, da to ni dosežek samo za SENS, ampak za celotno slovensko modno industrijo.
Velika Prelomnica: Recesija
Nato je leta 2009 prišla recesija, ki nas je močno prizadela. Prodaja se je prepolovila, zaprla sem trgovine in bila primorana odpuščati. Zaradi preobremenjenosti sem razmišljala o zaključku svoje poti s SENS-om in preusmeritvi v novo dejavnost. V tistem času sem se začela zanimati za indijsko filozofijo in zaključila učiteljski program joge, kar me je pripeljalo do ideje o odprtju joga centra.
Po dveh letih premora, v katerih “na srečo” nismo našli kupca, sem leta 2012 ponovno začutila, da je SENS moje pravo poslanstvo in se odločila za vrnitev. Obdržala sem trgovino v Diamantu in nekaj veleprodaje. Z zmanjšanimi stroški in optimiziranim poslovanjem smo ponovno dosegli dobre rezultate. Sčasoma smo postali prepoznavni tudi po svečanih srajcah in modnih dodatkih. Hvaležna sem, da sem vztrajala in preoblikovala poslovanje v pravi smeri.
20 letnica
Leta 2014, na začetku 3. desetletja blagovne znamke SENS, sem začutila nov zagon in svetlo prihodnost. Ob praznovanju 20-letnice smo organizirali veliko modno revijo v Situli in izdali časopis, kjer smo delili našo zgodbo.
2016 – Selitev v nove poslovne prostore in prenova trgovine – vzpon
Kmalu zatem se je celotna ekipa preselila v BTC – Diamant. kjer smo prenovili in povečali trgovino, ki smo jo preimenovali v salon – tu smo še danes. Hkrati smo posodobili logotip in celotno grafično podobo, kar je pomenilo začetek novega poglavja za SENS. To je bil velik korak in finančno tveganje, saj sem v prenovo vložila vsa finančna sredstva.
Ko sem prvič vstopila v prenovljeno trgovino, sem čutila val optimizma in navdušenja. Ta prehod me je napolnil z energijo, saj sem vedela, da odpiramo vrata novim priložnostim. Ustvarjanje prostora, ki bo služil našim strankam in zaposlenim, je bilo izjemno navdihujoče ter me je spodbudilo, da še naprej sledim svojim sanjam.
Velika otvoritev
Leta 2016 je bila otvoritev naših novih prostorov, ki jo je ponovno vodil priljubljeni igralec Jurij Zrnec. Ta dan je bil zame res poseben trenutek. V družbi znanih obrazov, medijev in ostalih gostov smo bili resnično ponosni. To ni bila le otvoritev, temveč tudi edinstvena priložnost za povezovanje in izmenjavo vizij o prihodnosti naše blagovne znamke.
Modne revije in dogodki
V tem času so me povabili na prestižne modne dogodke, kot so Expo Milano, Ljubljanski teden mode in Mercedes Benz Fashion Week, kjer sem sodelovala vse od leta 2016 do 2018, ko sem se predstavila kar z dvema kolekcijama. Prva je povezovala trende iz leta 1950 in 2017. Kolekcija-5017
Zaključila pa sem z barvito ekstravagantno kolekcijo, ki je navdušila vse. Kolekcijo je navdihnila barva 7D1D1B – bordo odtenek, ki me spremlja že več kot 20 let. Ta barva ima zame poseben pomen in je vedno našla pot v moje kreacije. Kolekcija-7d1d1b.
Leta 2017 se prvič odločim za pravo kampanjo tudi z “zunanjim” oglaševanjem in ponovno sodelujem z Alenom Kobilico.
Medijska pozornost in nominacije
Moje delo je pritegnilo medijsko pozornost, kar me je pripeljalo do dveh nominacij. Nominirana sem bila za najboljšo moško kolekcijo na Elle Style Awards in še za Nagrado Business Woman Award – Veuve Clicquot, ki jo podeljujejo ženskam, ki s svojim delom in inovativnostjo izstopajo v poslovnem okolju.
Trajnost v tekstilni industriji
Vzpon hitre mode me je opomnil, kako pomembno je ustvarjati trajnostne izdelke, kar moška obleka že je. Ni impulziven nakup, temveč spremlja pomembne življenjske dogodke, kot so valeta, poroka, matura ali prva služba. Takšna obleka nosi globlji pomen in se nosi dlje. Kupci mi še danes povedo, da še vedno nosijo suknjiče, kupljene na začetku moje poti. Poleg kakovosti gradimo svojo zgodbo na poštenem plačilu in dobrih odnosih s partnerji, verjamemo v pravično trgovino in odgovorno delovanje. V tem duhu sem lansirala tudi ekološko kolekcijo, obleke iz okolju prijaznih tkanin.
Konec leta 2019 smo se ponovno odločili za marketinško kampanjo z zunanjim oglaševanjem, pri čemer je v vlogi našega ambasadorja nastopal Sebastian Cavazza.
Le mesec dni kasneje pa smo se soočili s pandemijo Covid-19 in bili primorani zapreti trgovino. Vendar smo hitro ukrepali in odprli spletno trgovino. Ker moška obleka ni tipičen izdelek za spletno prodajo, smo se odločili predstaviti tudi darila slovenskih oblikovalcev in različne moške dodatke.
Kdo smo danes, tisti, ki skrbimo za blagovno znamko SENS in vas navdušujemo s svojim strokovnim svetovanjem v našem salonu?
Ste vedeli, da za naše moške že od začetka skrbimo predvsem ženske?
V pisarni delujemo štiri, v salonu pa vas pričakuje ekipa petih svetovalcev, večinoma žensk, z enim moškim. Ponosni smo na to, da veliko vlagamo v izobraževanje in razvijamo oseben pristop, saj vemo, da se nekateri prvič srečujete z nakupom moške obleke. Poleg kakovosti in edinstvenih dizajnov je prav naš individualen pristop tista konkurenčna prednost, ki nas loči od drugih. Ekipa v pisarni je uigrana – ena sodelavka je z mano že več kot desetletje, druga nekaj manj, kar me navdaja z globoko hvaležnostjo.
Pomembno vlogo so skozi leta igrali tudi moji trije otroci – Aleksandra, Kristian in najmlajša Lara. Vsak je na svoj način prispeval k podjetju. Lara, ki je zaključila magisterij iz marketinga na Švedskem in je tudi oblikovalka, se je zdaj uradno pridružila naši ekipi in s svojo svežino ter znanjem prispeva k nadaljnji rasti znamke.
30 letnica
V letu 2024 sem se ponovno odločila, prenovimo našo grafično podobo, spletno stran in trgovino, da bi se prilagodili hitrim spremembam. Osvežili smo tudi našo ponudbo z novimi modeli, ki odražajo sodobnost in inovativnost blagovne znamke.
V vseh teh letih smo imeli čast sodelovati z mnogimi znanimi osebnostmi iz sveta igre, športa, medijev, gospodarstva in politike.
Ob praznovanju naše 30. obletnice bo v vlogo ambasadorja in manekena stopil karizmatični igralec Jurij Zrnec, ki bo s svojim novim videzom simbolično predstavil prenovljeni SENS.
V tridesetih letih smo se soočali z izzivi pri iskanju zanesljivih proizvajalcev in zagotavljanju najvišje kakovosti v vsakem izdelku, saj verjamemo, da si naši kupci zaslužijo le najboljše. SENS že 30 let soustvarja vaše zgodbe – od maturantskega plesa in prve službe do poroke. Hvaležni smo za vaše zaupanje in ponosni, da smo del vaših pomembnih življenjskih trenutkov.