Revija DAVID: Intervju Zlata Zavašnik

intervju_david1


Da je v tekstilni panogi pri nas težko vztrajati, dokazuje nekaj naših nekoč zelo dobrih velikih podjetij s čudovito tradicijo: Rašica, Mura, Labod, IUV, Svilanit… Kako hitro je povozilo več kot 90 let stare znamke! Preživeti uspe le tistim najbolj vztrajnim, tistim, ki podjetja ne izčrpavajo in se ne okoriščajo z oškodovanjem drugih ali zavajanjem v zmoto, ampak s predanostjo delu in razvoju gradijo prihodnost svoje blagovne znamke. Naša sogovornica Zlata Zavašnik ustvarja moško modo že 22 let. Gospa Zlata je res zlata. Med njenimi modnimi kreacijami si na domačih tleh lahko najdete sebi primerno oblačilo in dodatke. V teh dneh jo obiščite v njeni prenovljeni trgovini, kjer vam tudi osebno svetuje. In še to, gospodje: njene stvaritve niso le obleke za poroke, birme in druge take priložnosti. S svojo ekipo, ki se predano posveča delu, ustvarja nove dinamične trende, takšne, s katerimi se srečujemo tudi v večjih modnih prestolnicah. Za obleko, srajco ali modne dodatke je SENS mesto, ki ga morate obiskati.

Pogovarjal se je: Dejan David Kemperl
Foto: arhiv Sens


Gospa Zlata Zavašnik, kaj vas je pred 22 leti vzpodbudilo, da ste vstopili v svet tekstila in moških oblek?

V svet tekstila sem vstopila že v srednji šoli in potem na fakulteti, kjer sem študirala oblikovanje oblačil in tekstila. Moške obleke pa so prišle, ker so takrat predstavljale tržno nišo. Sem hkrati oblikovalka in podjetnica, zato mi te priložnosti ni bilo težko zaznati. Kasneje pa so moške obleke postale moja ljubezen in izziv.

Zakaj SENS?

Besedo sem povzela iz francoskega slovarja. Zame je smisel delovanja, vsega, kar počnem, občutek za lepoto, estetika … in beseda mi je bila všeč (je čista, enostavna).

Negotova gospodarska situacija in naš državni sistem sta pahnila številna tekstilna podjetja, nekdanje tekstilne velikane, v situacijo brez izhoda. Kako ste se s tem spopadli vi?

Kriza se je podjetja sicer dotaknila, a ni ogrozila njegovega poslovanja. Za obstoj in uspešen razvoj podjetja sta bili potrebni hitra reorganizacija in prilagoditev na nastale razmere, torej posluh do kupcev in zadovoljitev njihovih potreb ter gospodarno ravnanje v vseh segmentih poslovanja. Po letu 2009 smo vsi zaznali nestabilno okolje: recesija, zmanjšanje prodaje. To je bil tudi vzrok, da sem sev tistem času počutila preobremenjeno in sem celo želela prenehati s poslovanjem. A uspelo nam je trdno obstati na trgu, tudi in predvsem zaradi mojega oblikovanja dobrih kolekcij – oblikovanja nečesa drugačnega … česar drugi nimajo … Občutek, da delam dobro in drugače, me je gnal naprej.

Tekstilne znamke pogosto selijo svojo proizvodnjo na Vzhod, predvsem v Indijo in druge azijske države. Kako je s tem pri vas?

Moja vizija, in vizija SENSA, temelji na »pravični trgovini«. Kreacije, ki nastajajo v Sloveniji, so šivane v Evropi, s ceno, ki jo imajo SENSOVA oblačila, pa se pravično poplača vse, ki so prispevali k izdelavi in končni prodaji oblačila. To mi zelo veliko pomeni, saj nisem klasična modna navdušenka. Hitro spreminjajoča se moda ustvarja neskončne potrebe, ki vodijo v nesmiselno potrošništvo ter izgubo vrednot in vrednosti – kupiš več, plačaš manj. K sreči pri nas ustvarjamo izdelek, ki je po navadi povezan s svečanim ali poslovnim dogodkom, kjer je v ospredju kvaliteta, ne pa najnovejše modne smernice. Zadnjih sedem let pa sicer šivamo izdelke na Poljskem.

V vaši prenovljeni trgovini se na vsakem koraku čuti prebujenje, nekako ste bližje sodobnim modnim znamkam. Kdo je sodeloval pri prenovi?

V izjemni agenciji Arnoldvuga, ki jo vodita Radovan Arnold in Jure Kožuh, so pripravili spremembo logotipa in sploh novo celostno grafično podobo, izvrstni arhitekt Mladen Novak pa je zasnoval dinamiko prostora in unikatnega pohištva, ki je hkrati še funkcionalno.

Med moškimi oblekami za različne priložnosti se je težko odločiti, katero izbrati. Kaj vse lahko najdemo v vaši trgovini?

Pri nas dobite oblačila, ki jih lahko brez zadrege oblečete, tudi ko gre za dogodke najvišjega ranga, take, ki zahtevajo npr. white tie ali frak, black tie ali smoking, več vrst koktajl oblek ter tudi obleke iz jeansa zanimivih modnih krojev. Seveda imamo tudi izjemne srajce in vse dodatke, kot so kravate (tudi lesene), unikatni metuljčki, smoking in navadni pasovi, manšetni gumbi, žepni robčki, naramnice – tudi bele, šali, denarnice in vrhunski modni in svečani čevlji italijanskega izdelovalca s tradicijo iz leta 1945. Moja želja pa je čim več sodelovati z domačimi oblikovalci modnih dodatkov.

Med tujimi znamkami je pri vas opazen Baumler …

Pri njih cenim to, da je kvaliteta na prvem mestu in da nudijo tudi ročno izdelane obleke (namesto lepila uporabljajo platno na prednjem delu) iz vrhunskih tkanin znamk, kot sta Cerruti in Reda. Slednja, nemška blagovna znamka, zelo dobro dopolnjuje SENS, ker nudi klasične obleke za zahtevne poslovneže – kupec lahko izbere suknjič in hlače v poljubnih velikostih ali naroči določeno obleko, ki jo prejme v nekaj dneh.

intervju_david3

»Veliko je tako novosti kot že preverjenih tkanin, ki jih ukrojimo v novo formo. Pri nas lahko dobite obleke iz elegantnega jeansa, volnenih mešanic ali iz satena v sestavi viskoze, poliestra ali volne. Novost, ki jo načrtujem, pa bodo predstavljale obleke, izdelane iz ekološke tkanine, mešanice ekološke volne in recikliranega poliestra.«

Dandanes ima blago zelo pomembno vlogo; tkanina oz. materiali so tisti, ki prinašajo toliko novih načinov uporabe in nošenja obleke. Katere novosti lahko najdemo med vašimi tkaninami?

Veliko je tako novosti kot že preverjenih tkanin, ki jih ukrojimo v novo formo. Pri nas lahko dobite obleke iz elegantnega jeansa, volnenih mešanic ali iz satena v sestavi viskoze, poliestra ali volne. Novost, ki jo načrtujem, pa bodo predstavljale obleke, izdelane iz ekološke tkanine, mešanice ekološke volne in recikliranega poliestra.

Kakšen je SENS moški v vaši pomladno-poletni kolekciji?

Ker je pomladno-poletna kolekcija v večini namenjena dogodkom, kot so mature, diplome in poroke, je naš moški zelo poseben. Če izpostavim moj najljubši stajling, gre za modro obleko, s telovnikom in rjavimi gumbi, pasom in čevlji ter z ustrezno srajco in leseno kravato, ali pa za črno obleko, s polruskim ovratnikom (dvignjen ovratnik in položena fazona), belo srajco in lesenim metuljčkom.

Večino oblek v vaši kolekciji oblikujete kar sami …

Tako je. To je že ves čas moje najljubše delo, ki pa je med drugim tudi obdržalo SENS na površju. Ravno zaradi dobre kreacije so se kupci vračali k nam. Moram poudariti, da sem bila dobrih deset let brez lastne trgovine, način prodaje je šel skozi trgovske sisteme in manjše trgovine. Na ponudbo je bilo treba res paziti. Samo pomislite, kakšno izbiro so imeli trgovci vsa ta leta z vidika nizkih cen dobaviteljev.

Kaj načrtujete za prihodnost? Boste morda začeli tudi z oblikovanjem ekstravagantnih ženskih oblek?

To me že leta sprašujejo in verjetno bi res že pri prvi kolekciji imela kar veliko kupcev, ampak NE, ostajam pri moški modi. Na tem področju lahko naredim še vse tisto, česar nisem doslej, in to na najboljši način. Rada sem osredotočena in imam jasne cilje. Trenutno želim le utrditi na novo postavljeni koncept, ne želim se širiti. Ni pa izključeno, da bomo čez nekaj let ponovno predstavili našo kolekcijo tudi v tujini.

intervju_david4

Več zgodb